martes, 6 de mayo de 2008

MUSEOAK ETA ESKOLAK

MUSEOAK ETA ESKOLAK


  1. ARTIUM MUSEOA

    1. SARRERA

ARTIUMeko eskola egitarauak Haur Hezkuntza, Lehen eta Bigarren Hezkuntza, Batxilergoa eta Lanbide Heziketako maila desberdinetako ikasleentzat eginak dira. Testuinguru partehartzaile eta dinamikoan, behaketaren eta elkarrizketaren bitartez, arte garaikidearen ezagutza multidisziplinarioa eskaini nahi zaie partaide guztiei.

Prestakuntza saioei, bisitaldi gidatuei edota bisitaldi/lantegiei esker, museoa eta arte garaikidea beste tresna baten modura erabil daitezke eskolako curriculumean. Egitarau hauen helburua, talde bakoitzaren mailara eta premietara egokituak, ikasleek beren ikusmenezko inguruneari begiratzen, hura deskodetzen eta kritikoki pentsatzen ikastea da.

    1. PROGRAMA MOTAK

      1. Zure neurrira programa.

Programa honek arte garaikidera hurbiltzea proposatzen du. Arte garaikidea tresna metodologiko gisa erabiliko da eskola-curriculumean, eta horrek aukera emango die bai ikasleei eta bai irakasleei gaia eskolan ikusten ez duten ikuspuntutik ikusteko. Museoko hezitzailearen eta irakaslearen arteko lankidetza funtsezkoa da, programa abiatzeko eta garatzeko orduan biek finkatutako helburuak lortzeko.

Programa, lau ataletan banatua agertzen da:

  • Plangintza egiteko bilera: Museoko hezitzaileak ordubeteko bilera antolatzen du ikastetxean edo museoan bertan Zure neurrira programan parte hartzeko interesa duten irakasle guztiekin. Argibideak eta antolaketa eginen da irakasle-hezitzaileen artean, programa ikastetxe bakoitzari egokituz eta bere arabera moldatzeko antolatzeko.

  • Bisita aurrekoa: Ikastetxean egiten da. Programari, museoari eta jorratuko den gaiari buruzko sarrera da. Ordubeteko iraupena du.

  • Artium-era bisita :. Saio honetako lehen partean ibilaldi bat egingo da museoko aretoetan zehar, aukeraturiko gaiarekin zerikusia duen eta ikastetxean aldez aurretik prestatu den obra sorta bat ikusiz. Bigarren partea lantegian egingo da, eta gaia beste ikuspuntu batetik sakontzen lagunduko duen jarduera bat egitean datza: ikuspuntu plastikoa, literarioa, eta abar.

  • Bisita ondokoa: Ordubeteko iraupena duen saio hau gauzatzeko, hezitzailea ikastetxera joanen da. Programari buruzko alderdi esanguratsuenak eztabaidatuko dituzte. Halaber, programan zehar egin den lanari buruz hitz egingo dute hezitzaileek eta ikasleek, bai banako lanari buruz eta bai talde-lanari buruz, eta gero gainerako gelakideei azalduko diete.

      1. Loturak programa.

D.B.H, Batxilergo eta Lanbide Heziketako ikasleei zuzendutako programa daukagu honakoa. Guri hezkuntza sistemaren ziklo hauek ez dagokigunez, ez ditu aztertu.

      1. Bisitaldi gidatuak programa.

Elkarrizketa zuzenaren bitartez, eta taldearen parte hartzea sustatuz, museoko hezitzaileak ARTIUMeko aurkezpen orokorra nahiz gaikakoa egingo du, Hezkuntza Sailaren eta ikastetxearen artean aldez aurretik hitzartu denaren arabera.

ARTIUMen Ikasleentzako programa hauek doakoak dira.

      1. Irakasleentzako prestakuntza saioak museoan programa.

Irakasleentzako ordu eta erdiko prestakuntza saioak, maila guztietako hezitzaileentzat dira, eta aldi baterako erakusketen ingurukoak izan ohi dira. Irakasleek museoa, erakusketak eta artea, oro har, ikasgelan era guztietako gaiak lantzeko erabili ahal izan ditzaten da helburua.

Saio horietan, bisitaldi gidatu bat egingo da aurrena, eta ondoren solasaldi bat, zeinean erakusketako kontzeptu nagusiei buruzko oinarrizko tresnak eskainiko baitira. Era horretan, irakasleek ideia hauek beren eskola curriculumean txertatu ahal izango dituzte.

Saio hauen egitaraua bere garaian adieraziko zaie, postaz, ikastetxeei.



  1. GUGGEHEIM MUSEOA

    1. SARRERA

Guggeheim museoak, Hezkuntza sistemaren ziklo ezberdinei zuzendutako eskaintzak aurkezte ditu.

    1. PROGRAMAK

      1. Hezkuntza sistemaren ziklo ezberdinei zuzenduak.

Museoak, Hezkuntza Sistemaren ziklo ezberdinei zuzendutako programak eskaintzen ditu:

        1. Haur Hezkuntza: Bisita-tailerrak Haur Hezkuntza. 3 eta 5 urte bitarteko ikasleek garatzen dituzte. Museoko monitorearekin batera aztertzen dituzte ikusgai dauden obrak, ipuinak irakurriz, jolas eginez eta jarduera artistikoen bitartez.

        2. Gidaridun bisitak Bigarren Hezkuntzan: Bigarren Hezkuntzako ikasleentzat antolatutako gidaridun bisitaldiak dira, Museoaren Bilduma Iraunkorrari edo aldi baterako erakusketei buruzkoak. Bisitaldi hauek Goi-mailako Heziketa Zikloetako, Unibertsitate Hezkuntzako Lehenengo Zikloetako eta Helduen Hezkuntza Zentroetako ikasleentzat ere zuzenduta daude.

        3. Bisita-tailerrak eta gidaridun bisitaldiak Lehen Hezkuntza
          Lehen Hezkuntzako ikasleentzat gaika antolatutako bisita-tailerrak dira, Museoaren Bilduma Iraunkorrari, aldi baterako erakusketei edo bertako arkitekturari buruzkoak. Bisitaldiaren ondoren, tailer bat garatzen dute hezkuntza-gelan, ibilbidean zehar ikusi dituzten kontzeptuak eta edukiak grafikoki sendotzeko. Gidaridun bisitaldiak ere antolatzen dira, Museoko Atrioan izaten den sormen-jarduerarekin osatzen direnak.

      1. Artea ikasbide programa.

Artea ikasbide hezkuntza-egitarauak eskola-curriculumaren jakintzagaiak indartzen ditu, esate baterako Ingurunearen Ezagutza eta Matematika, argazki, pintura, eskultura, arte digital edo musikaren bitartez jarduera artistikoak burutuz. Jarduera horiek astean behin egiten dira ikastetxean, eta hogei aste irauten dute. Egitarau hau Guggenheim Bilbao Museoan amaitzen da erakusketa batekin, parte hartu duten ikasleek sortu dituzten obrak ikusgai jarriz.

      1. Bisitaldiak haur ezgaituentzat.

Entzuteko ezgaitasuna, ikusteko ezgaitasuna eta ezgaitasun psikikoak dituzten Lehen eta Bigarren Hezkuntzako eta Hezkuntza Bereziko ikasleentzako bisitaldi hauek Museoaren Bilduma Iraunkorrari, aldi baterako erakusketei eta bertako arkitekturari buruzkoak dira.

      1. Batxilergo artistikorako bisita-tailerrak.

Hezkuntza-ibilbide honetako irakasle eta ikasleen curriculum-beharretarako berariaz diseinaturiko bisita-tailerrak.


    1. HEZITZAILEENTZAKO PROGRAMAK ETA MATERIALAK.

      1. Doako sarrerak

Lehen eta Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakasleak Museoa dohainik bisitatzera gonbidatuta daude. Hala, irakasleek eraikina, Bilduma Iraunkorra eta aldi baterako erakusketak ezagutzeko aukera izango dute

      1. Orientazio eta prestakuntza saioak

Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakasleei zuzendutako orientazio eta prestakuntza saio hauek lagungarriak izango zaizkie ikasleekin Museora egindako bisitaldia dagokien irakasgaiaren curriculumean integratzeko.

      1. Material didaktikoak

Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko irakasleentzako material didaktiko hauek Bilduma Iraunkorrari eta aldi baterako erakusketei buruzkoak dira:
- Orri didaktikoak
- Gida didaktikoak
- Informazio-materialak


  1. CHILEKO ARTE EDERRETAKO MUSEO NAZIONALA.

    1. SARRERA.

Chileko Museo honek, hezkuntza departamentu bat dauka hezkuntza artistikoaren arloa garatzen eta lantzen duena. Orokorrean, hezkuntzaz, formazioaz eta sormen estetikoaz arduratzen da, arte garaikidea eta tradizionala abiapuntua duelarik. Bere antolamenduan, hiru esparru ezberdindu daitezke: Hezkuntza departamendua, animazio gela eta gida dozenteak.


    1. ZER ESKAINTZEN DUTEN.

      1. Hezkuntza departamentua.

Haur Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako ikasleak abiapuntua izanik, hauen orientazioa eta laguntza izanen du helburu departamentuak. Kontsultarako sala espezializatu bat izateaz gain, material didaktikoak osatzen dituzte, museoak dituen aldibeterako erakusketen nahiz etengabekoen inguruan.

Ikasleentzako margo tailerrak antolatzen dituzte, Lehen Hezkuntzako eta Bigarren Hezkuntzako irakasleei zuzenduak dauden hitzaldiak eskaintzeaz gain.

Bisita gidatuen eskaintza, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasle taldeei zuzendua dago.

      1. Animazio gela.

Chileko artistek egindako artelan eskultorikoekiko interakzioa bultzatzea bilatzen duen espazioa da. Bertan, hizkuntza bolumetrikoa eta plastikoa lantzea bilatzen da. Eremu berdinean, zenbait margolan kokatu dira, bertan margogintzak agertzen duen problematika aztertu daitekeelarik. Zentzu honetan, bisitariak, sormena erabiliz eta modu ludiko batean, Chileko arte garaikide eta tradizionalaren zenbait forma eta kontzeptu interpretatzeko aukera izanen du.

      1. Gida dozenteak.

Unitate honen bidez, L.H.ko eta B.H.ko ikasleei zuzendutako doako bisita gidatuak antolatzen dira. Hala ere, goi mailako ikasleentzat eta publikoari orokorrean zuzenduak diren bisita gidatuak ere koordinatzen dira. Bisitan zehar landuak izango diren estrategia, jarduera eta ideiak, aurretik adostuak izan dira, erakusketaren ezaugarriak eta Curriculumak zehazten dituen edukiak kontuan hartuz.

Bestetik, tailer teorikoak eta praktikoak burutzen dituzte, prentsa bidez adieraztera ematen direnak.

No hay comentarios: